2009 hur blir de tro?

Jag hoppas på att 2009 blir ett bättre år än 2008 nog för de funnits höjdpunkter men allt för många nergångar...


Ibland inser man:
vilka vänner som e äkta...
vilka som finns kvar...
vilka som sviker...
vilka som växer bort me åren...
vilka som inte tar en för den man är...
vilka som utnyttjar att man e så snäll...
vilka som tar en förgivet...
vilka som tror man inga kännslor har...
vilka som bryr sig...
vilka som älskar än på riktigt...
vilka som tar en för den man är...


Jag behöver inga falska vänner som inte vet va äkta vänskap är...
jag ska sluta vara så förbaskat översnäll å visa att ja me har känslor å viljor...
de går inte att bara låte den ena höra av sig jämt, de går inte att planera sen skita i allt gång på gång, de går inte att ha en kompis för tjänster å inte ge nått tillbax, man ska inte dömma de som inte skriker/hörs /å syns mest innan man lärt känna dem alla har vi olika sidor å olika sätt att vara på... lär känna en lugn å du kanske finner nått som du inte trodde fanns, lär känna en som är högljud å du kanske får se en sida du inte trode fanns... alla har vi våra skäll till varför vi e som vi e... jag vet varför ja inte e den som syns å hörs mest alltid men jag kämpar fortfarande mot de... varför döma de "tysta" utan att veta anledningen? varför inte stötta? varför göra de svårare å gång på gång klaga på de... ? jag förstår inte hur vissa tänker faktiskt...
även den som låter mkt har oftast en anledning till det...  om du viste andledningen till varför folk beter sig som dom gör skulle du  kanske förstå...

E du verkligen en äkta vän som bryr sig... ???
ja vet inte längre var ja har någon känns de som...
 


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Det är ingeting dåligt med att vara tystare! Dock så vet jag en sak och det är att man lätt blir utnyttjad, jag vet, jag är det också i vissa stunder. Jag ska säga dig att folk körde över mig när jag var snäll mot alla, när jag inte sa nej till sånt som jag inte ville. Så efter all mobbning alla kommentarer och all utnyttjning så ändrade jag inrikting i mitt sätt. Blev förbannad när folk sa nått tyket och blev förbannad när folk sa hur jag skulle stå och hur jag skulle sitta. Kunde inte hjälpa det, men jag blev arg.

Jag tycker du gör helt rätt genom att inte försöka vara översnäll. Det gynnar dig inte. Var strängare till sånt som du inte vill! Tollereara ingenting du inte vill, jag vet det är inte så lätt, men om du börjar en gång så kommer det gå lättare! Prata med en kurator, det gjorde jag för att kunna ändra mig. Det kommer gynna dig själv! Hoppas du mår bra snart och lycka till! :)

2009-01-01 @ 22:22:52
URL: http://shmadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0