bläbläblä

nu får de allt räka ja e trött på att anpassa mig jämt å ständigt ja e van vid att klara mig själv å ta mkt  ansvar själv eftersom ja gjort de sedan tidig ålder.
Ja hatar när folk säger till mig vad ja ska göra å inte ska göra. eller klagar på mig.  varför gör du så. 
visa istället så ja lär mig.
säg på ett snällt sätt gör inte så men så här.
Ta dig tid å anpassa dig efter mer än dig själv, ska någon annan vara inblandad i något man ska göra så MÅSTE båda anpassa sig, man kan inte bara lägga det på en.   
sluta sluta sluta det funkar inte så snälla snälla förstå det. annars kommer det inte att funka.

Ja vet va ja vill å vart ja vill kommma å nu ska ja sikta efter det, å bara förlita mig på mig själv ingen annan för då vet ja var ja står å åt vilket håll de bär.
Ja e trött på att de inte blir som tänkt eller ja förväntat mig.
Ja e trött på att folk sviker.
Ja e trött på att folk inte kan se vem man verkligen e å ta en för den man e å förstå att man har dåliga dagar de har alla.  Man e känslig för olika saker, Man gillar olika, Man hatar olika, Man känner olika å Man vill OLIKA... 
Llivet är inte lätt inte att förstå sig på hur människor funkar alltid heller... 
De e inte lätt å de e de ingen som säger så tänk på de innan du börjar anklaga, straffa å svika folk alla e vi olika...
alla behöver en chans, alla behöver bli hörda, alla behöver stöttning och kärlek... ingen e perfekt å ingen kan göra allt men alla har något posetivt å alla kan göra något.

allt för nu ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0