snart på benen igen...

hej
nu var de ett bra tagsen ja skrev men händer så mkt att ja inte hinner me. praktik, dålig å sjukhus å så de vanliga hemma såklart.

praktiken: ja har nu varit på praktiken 3 dar denna veckan å nog e ja sliten men de funkar. ja får lite hjälp me mina uppgifter för de ja skulla använt får ja inte längre ha för de va vardagliga grejer de va sånt man alltid gör.min plan sprak. ja hade även observerat ett barn men så fick ja vist inte göra. blabla inget får man ju inte ens ha besök på sin rast för då får man skit. har även kommit fram till att min handledare kommer ha sett mig 1,5-2 veckor sammanlagt när tiden e slut å ja har praktik i 5 veckor inte bra. hon jobbar inte mkt de tider ja e där heller så hur ja ska kunna få ett riktgt omdömme har ja inte förståt än. ja tänker inte komma på påsk bara för hon varit borta. ja har varit borta men inte lika mkt å ja jobbar när ja e där men de ser inte hon för hon e ju inte där. så nu vill ja bara praktiken ska vara slut ja har återigen börjat hata den.

sjuk: ja har inte haft turen på min sida de senaste veckorna ja har nu varit dålig på ett eller annat sätt i över 1 månad inget vidare. de senaste ja fick var njurbensinflamation inget vidare säger ja bara.ja började känna mig dålig på söndan å började få ont överallt som när man får feber. natten blev hemsk ja fick frosa som bara den å de gjorde så ont :*(  sen kräktes ja.  på måndan blev de till att stanna hemma å de trode att det var magsjuka. åkte till läkan som sa att de var urinvägsinfektion fick tabletter å gå hem å lägga mig.kunde inte ens åka bil utan att kräkas =/   fyy bubblan... ja la mig åter i sängen när ja kom hem för mer kunde ja inte göra hade så ont å sån feber. ända tills på onsdan låg ja bara å hade feber, ont å inte fick behålla något varken som ja åt lr drack. =(  onsta kväll blev de läkan igen men nu kungälv å ja fick en annan medicin.å hade tankar om att de inte var urinvägsinfektion utan en infektion högre upp. efter de kändes de som att ja skulle spy men klara mig hem till framför dörren men som tur var hade ja en påse så de slapp hamna på verandan. ja fick åter lägga mig å de va först på torsdan som ja kunde sitta upp lite. å kunde börja få i mig lite nypon.äntligen stanna de kvar i mig. min lärare ringde å muntra upp mig *NOT* me att ja nog får praktisera igen de på påsklovet. de kan hon glömma ja fick mitt sportlov förstört då ska ja inte förstöra påsken me å resa gör ja mkt heldre. fredan skulle ja bara åkt och gjort ett prov egentligen för att se så att de gick åt rätt håll men ja höll på att svimma när ja var där var inte kontaktbar ett tag å grön typ. så blev till att åka till akuten. där satt ja hela dan halv 10-17 då ja tillslut fick komma upp på en avdelning. å fick i mig något hade ju varit uppe sen 8. där låg ja sen till lörda då ja fick åka hem efter ett ultraljud. skönt fira mamma å bli omhändertagen. för orken e inte på topp när man legat så länge. kan man tänka sig ja gick ner 5 kg så nu e de till å äta å hoppas att man inte blir smittad av något nytt när man e så mottaglig å e me 1-3 åringar.  på tisdan var ja tillbax på praktiken för å inte missa för mkt men då var min haqndledare hemma me sjukt barn. men nu e ja snart på benen helt igen.

hata prat bakom ryggen vrf inte säga de till personen direkt istället själv de e ju mkt lättare å bättre så slipper de bli en sån grej av de. HATA...

snart helg å de ska bli så skönt de behövs verkligen. träffa lite folk å kolla in stan. leta hårfärg som ja inte hittat än va e de här har dom slutat me min färg =(  men vila står högt upp på listan för helgen...

ha de bra så blir de mer en annan dag...
lev livet de går inte i repris...  glöm dina bekymmer de kommer ändå nya imon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0