Lucia 13 December 2011

Hej !

Nu är årets lucia här å det betyder att det snart är jul. Har idag sjungit julsånger med barnen vilket får en att känna att julen e nära. :)  fick inte se deras luciatåg som skulle gå på kvällen. men de var nog jätteduktiga = )  synd bara att de hade sådan otur med vädret, skulle ha tåget ute i år me alla barnen tillsammans. tror de fick ändra på den planen. ;)
men ja minna när jag var liten å var lucia med mina syskon. vi hade vårat eget tåg för mamma å pappa på morgonen. och gav dom lussekatt å pepparkaka =) de va tider de. vi var så små men ändå kunde vi klara det helt själva, riktigt mysigt tänk om man får uppleva det själv någongång= ).     min syster skulle ha varit med i skolans luciatår idag men stakarn är fortfarande sjuk i feber så blev inget av de :( .


vädret gjorde det till en turbulen dag idag men man börjar lära sig å att leka me de små kan ju inte annat än värma hela kroppen. när man lyckas få med sig någon som är bestämd på att inte göra något men i slutändan ändå har gjort det ( man får vara smart) , får de att skratta å skratta, tröstar de i ens knä å tårarna slutar å rinna eller mysa me en nyvaken =).   ja de är en specill känsla de där som inte går att beskriva.

Efter jobbet gick jag till carro å tjöta å drack tee. lekte me A å gick ut på promenan i de fina vädret. att gå i regn när de blåser är inget ja förredrar. hoppas på att vädret är bättre imon.


Dagens bästa: Alla glada skratt <3

Dagens sämsta:  Chefens sätt om julen.


ha de bra nu
kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0