Torsdagskväll...

Hej !

Då var dagen avklarad å de e ett annat tempo på stora än små barnen. men dagen har gått bra me pyssel å allt.
nog testas ens tålamod många gånger under en dag men har gått bra ja har lugnat de andra. haha
pratat med facket idag å hoppas på att få hjälp nu så får väl se va som sägs imon. då har ju chefen sagt att hon ska prata med mig.
men man har ju ett grymt stöd från kollegorna å de är verkligen där för mig å undrar ofta om ja hört något nytt å visar att de e på min sida. känns skönt.

snart ska syrran iväg till doktorn för att hon inte blir frisk. får se va de säger.

imon är de fredag å jobb me de stora barnen igen. å va mkt mer man får från barn än vuxna ändå. de gör verkligen ens dag. nog för att inte alla alltid är på humör men i stort så gör de en så glad.

Dagens bästa-  allt stöd från kollegor.
Dagens sämsta- borta, borta långt borta just nu...


E- jo ja vet att man inte ska stressa å att de e bra de man gör. men vill inte bli en gammal mamma, å ja vill läsa å jobba å kanske även skola om mig i framtiden. men även leva mitt liv me resor. de e mkt man vill men tiden springer iväg de e va ja känner i alla fall. å blir man hjärntvättad nästan varjedag så tycker man inte de e bra de man gör. jag klagar inte på mitt jobb lr hur jag jobbar lr lever, de e okej för mig för jag trivs så otroligt bra me alla i huset så att få jobba me andra någon dag kan bara vara roligt. å ja e glad att ja inte hoppat in i en utbildning bara för ja har växt så under de året ja jobbat att ja nog behövt det mer för framtiden.  men som sagt blir man bara ströd av annat helatiden så tror man inte på sig själv längre att man gör bra nog.

D- De mkt som händer å att va i strid me chefen e inte alltid de roligaste å annat. men vi tar de vid ett annat tillfälle.

Kommentarer
Postat av: e

Jag förstår absolut vad du menar. Den psykiska press detta samhälle sätter på dess medborgare idag är helt absurd! Hur kan man förväntas växa upp hel inuti när man utsätts för alla dessa prövningar?



Någonstans måste det ändå vara skönt att känna att du för stunden är nöjd med vad du är och vad du gör. Behåll den känslan och minns den i de stunder då det känns tyngre. Tro på dig själv, strunta i vad andra gör och pressen från omvärlden, du är precis så bra du vill vara. Jag vet att det inte är lätt, men någonstans, tror jag, att om man bara tror på sig själv lite mer, blir lite starkare så växer man mer och mer till en hel människa. Då blir alla dessa måsten - att alltid hinna med, att lyckas med, att genomföra i tid - oviktiga. Det som verkligen betyder någonting i stutändan, tror jag, är att vara nöjd med tillvaron och känna att man gör det mesta möjliga av situationen, just så som man är nöjd med den just nu. För det är allt som spelar någon roll.

2011-12-16 @ 22:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0